Ik wil facturen versturen vanuit Sponsit, hoe doe ik dit?
Als je de facturatiemodule van Sponsit gebruikt dan kun je ook direct de facturen naar je sponsors versturen. Daarvoor moet je eerst het e-mailprofiel inrichten die je kunt vinden onder de instellingen. Je kunt facturen vanuit twee verschillende e-mailadressen versturen.
Vanuit noreply@sponsit.email
De standaard instelling om facturen te versturen vanuit Sponsit is ingesteld op noreply@sponsit.email. Als je een factuur verstuurt dan gaat dit vanuit dit e-mailadres, waarbij je wel kunt aangeven welke naam de sponsor ziet in combinatie met dit e-mailadres. Reacties van de sponsor gaan naar je eigen e-mailadres.
Vanuit je eigen e-mailadres
Facturen versturen vanaf je eigen e-mailadres vergt iets complexere stappen. Je kunt hierbij kiezen tussen twee opties:
DNS instellen
Bij deze optie voeg je twee DNS instellingen toe aan jullie domeinnaam. Hiermee autoriseer je Sponsit om e-mails te versturen vanaf e-mailadressen binnen jullie domeinnaam. Zodra de DNS instellingen zijn ingericht en geverifieerd kunnen ook andere gebruikers (met voldoende rechten) deze verzendmethode gebruiken. Je krijgt instructies die je aan jullie webmaster kunt geven als je voor deze verzendmethode kiest.
SMTP gebruiken
Wil je via je eigen mailserver de facturen versturen? Dan kun je de SMTP verzendmethode kiezen. Wat je hiervoor nodig hebt is het adres van jouw SMTP mailserver (dit begint vaak met "smtp."), de poort en jouw wachtwoord. Als je deze gegevens niet kent dan kun je deze het opvragen bij jouw webmaster. Sponsit verstuurt een test e-mail nadat alles is opgeslagen. Als je deze e-mail ontvangt dan is alles goed ingesteld.