Help Facturen afhandelen Betaalstatus aanpassen

Betaalstatus aanpassen

Bij facturen die in Sponsit zijn gemaakt kun je onderstaande statussen meegeven, te weten:

Gemaakt

Zodra je de factuur gemaakt hebt dan zal de status automatisch op “gemaakt” worden gezet.

Verstuurd

Als je de factuur vervolgens ook vanuit Sponsit naar de sponsor verstuurt, dan zal de status ook automatisch op “verstuurd” worden gezet. Stuur je echter de factuur niet vanuit Sponsit dan kun je handmatig de factuurstatus naar “verstuurd” zetten. Dit doe je door naar het tabblad facturen te gaan onder de desbetreffende sponsor en daar de factuur open te klappen en de status te wijzigen.

Herinnerd

Is de betalingstermijn van een factuur verlopen en verstuur je de factuur nog een keer vanuit Sponsit, dan zal de betaalstatus automatisch naar “herinnerd” worden gezet. Je kunt de status ook handmatig naar “herinnerd” zetten door naar de factuur in het contactdossier te gaan.

Betaald

Als de sponsor de factuur betaald heeft dan zijn er twee plekken in Sponsit om de betaalstatus aan te passen. Je kunt in de lijst “gefactureerd” op de status klikken en dan zal de status direct naar “betaald” verspringen. Wil je dit echter handmatig doen, dan kun je ook bij de factuur onder het contactdossier aanpassen.

Maak je facturen buiten Sponsit dan kun je de betaalstatus van de facturen niet in Sponsit bijhouden.